A cégkivonat rendelés folyamata

Az online ügyintézésnek köszönhetően minden eddiginél egyszerűbb cégkivonatot beszerezni. Pár perc alatt lehet ma már cégkivonatot igényelni, bemutatjuk az egész folyamatot, hogy ne vészhelyzetben kelljen kitalálni, hogy hogyan is kell cégkivonatot igényelni.

Az első lépés, hogy fel kell keresni egy olyan weboldalt, amely cégkivonat kibocsátással foglalkozik. Szerencsére számos ilyet lehet találni egy egyszerű Google kereséssel.

Ha sikerült választani egy szolgáltatót, akkor következhet maga a rendelés. Először is meg kell találni a céget, melynek a cégkivonatára szükségünk van. A keresést általában a cég neve vagy adószáma alapján lehet elvégezni, ezek ugyanis biztosan egyediek egy cég esetén. Ha megvan a cég, akkor ki kell választani, hogy milyen dokumentumra van szükségünk. A cégkivonat a legnépszerűbb dokumentum, de lehetőség van többek között cégmásolatot, mérleget vagy névjegyet is igényelni, szintén hivatalos forrásból. Cégkivonatból is több fajta van, azt is érdemes tudni, hogy melyikre van szükség az adott ügyintézésnél.

A dokumentum kiválasztása után meg kell adni a számlázási adatokat. Ahogy bármilyen vásárlásnál, úgy cégkivonat rendeléskor is lehet számlát kérni a vásárlásról, így akár a cégben el is lehet azt számolni. A számlázási adatok mellett egy e-mail címet is meg kell adni, erre fogják küldeni a számlát. Ennél is fontosabb, hogy elektronikus cégkivonat esetén a dokumentum is ide fog érkezni. Ezt követően már csak a fizetés maradt hátra. Érdemes a bankkártyás fizetést választani, mert akkor a rendszer automatikusan elkészíti a cégkivonatot.